Een moment van bezinning, alles is leuk maar wat moeten of willen we ermee? Ik zie voor onze klanten en ons personeel zeker een toekomst met grote digitale mogelijkheden.
Van chattende leesclubdames tot all round personeelsblog als aanvulling of ter vervanging van ons huidige personeelsblad. Al zou ik in het laatste geval toch graag een eindredacteur zien om de kwaliteit te bewaken, anders wordt het zo'n buurthuiskrantje.
Wanneer wij op termijn ook de klant puur digitale abonnementen gaan aanbieden zullen we zeker goed op de hoogte moeten zijn van wat we aanbieden en hoe e.e.a. te gebruiken is.
Wanneer je denkt aan e-book, e-listening krijg je toch een ander klantencontact. Een interactieve portal met publieksingang staat natuurlijk ook op het verlanglijstje. Voor de jongeren zou een aparte community gestart kunnen worden met een stukje content van onze kant. Onze digitale Nieuwsbrief staat nog in de kinderschoenen maar wanneer we er wat meer vaardig mee zijn kunnen ook diverse groepen aangesproken worden en direct de respons gemeten. Voor de nabije toekomst is de 'vernieuwde' bibliotheek een prima onderwerp om leuk digitaal vormgegeven aan de gemeente en de cultuurpartners aan te bieden.
Naast al dit computergeweld blijf ik toch ook waarde hechten aan een goed gesprek met klant of collega. Samen oplossingen bedenken, brainstormen met een kopje koffie. Twee sporen dus!
2 opmerkingen:
Goede plannen, leuk he dat deze kennismaking met 2.0 je meteen de ogen opent voor een wereld aan mogelijkheden.
Hoi leeslientje,
Wat bedoel je precies met de vernieuwde bibliotheek digitaal vormgeven en aan te bieden aan gemeente en culturele partners?
Een reactie posten